Kundsupportmedarbetare

Vi söker nu Iduns nästa kundsupportmedarbetare som har ett intresse för försäkring och känsla för administration.

Om tjänsten

Idun erbjuder både sparförsäkringar och riskförsäkringar inom livförsäkringsområdet och är ett modernt försäkringsbolag med hög automatiserings- och digitaliseringsgrad. Vi investerar mycket i våra medarbetare då dessa är vår största tillgång. Hos oss får du möjligheten att arbeta i en bred roll med mycket eget ansvar. Du blir en del av en kultur som präglas av stort engagemang, öppenhet och hög förändringstakt. I rollen får du en gedigen introduktion där du inledningsvis går bredvid en kollega för att komma in i rollen på bästa sätt.

Du erbjuds

  • Ett bolag med entreprenöriell anda i en ständigt förändrande bransch, vilket genomsyrar det dagliga arbetet
  • Ett team med högt i tak där alla kan dela med sig av sina tankar och idéer, oavsett om du är VD eller ny på företaget
  • Möjlighet komma in på ett finansbolag där du får utvecklingsmöjligheter som hjälper dig att växa i rollen

Hos Idun arbetar du med administrativa arbetsuppgifter. Arbetet är varierande och innefattar såväl backoffice-liknande arbetsuppgifter som kundkontakt. De kunder du hjälper är antingen slutkunder eller externa försäkringsförmedlare och ditt bemötande blir avgörande för att upprätthålla en professionell relation till kunderna och hur Idun uppfattas. Du blir ansiktet utåt för Iduns kunder och stöttar dem i frågor gällande de tjänster och produkter som Idun erbjuder.

Arbetsuppgifter

  • Ta emot inkommande frågor från kunder via mejl och telefon
  • Hantera frågor från förmedlare gällande försäkringar
  • Stötta kollegor internt med övriga administrativa arbetsuppgifter
  • Löpande försäkringsadministration, exempelvis flytthantering, skadereglering, fakturering och rapportering

Vi söker dig som

  • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller finans eller motsvarande arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig
  • Har erfarenhet av att arbeta inom administration eller kundsupport, gärna från en liknande bransch så som försäkring, bank eller finans
  • Har ett brinnande intresse för försäkringsmarknaden
  • Har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du

  • Både har erfarenhet från att arbeta inom ett liknande område och har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
  • Har erfarenhet av att arbeta inom försäkringsområdet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Självgående
  • Självutvecklande
  • Serviceinriktad
  • Affärsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Academic Work går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vi kommer att lägga stor vikt vid motivation för rollen och Idun som bolag under den här rekryteringsprocessen. Vi kommer också att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månader provanställning
  • Placering: Östermalm i Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work och ansvarig rekryterare Jessica Billquist, billquist@academicwork.seeller rekryteringskoordinator Minna Loosaar, minna.loosaar@academicwork.se.
  • Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.